Во время всенощного бдения Плащаница с изображением Богородицы была вынесена на середину храма. В конце утрени прихожане совершили крестный ход вокруг храма.
Говоря об Успении Пречистой Девы Марии, Церковь подчеркивает, что гроб и смерть не смогли удержать в своей власти «Источник Жизни», «Престол Вышнего» и «Матерь Присносущего Света». В богослужебных песнопениях таким образом раскрывается смысл праздника: «На безсме́ртное Твое́ успе́ние,/ Богоро́дице, Ма́ти Живота́,/ о́блацы апо́столы по возду́ху восхища́ху,/ и, по ми́ру разсе́янныя,/ во еди́ном ли́це предста́ша пресвято́му Твоему́ те́лу,/ е́же и погре́бше че́стно,/ глас Тебе́ Гаврии́лов, пою́ще, вопия́ху:/ ра́дуйся, Благода́тная, Де́во,/ Ма́ти Безневе́стная,/ Госпо́дь с Тобо́ю./ С ни́миже, я́ко Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, моли́/ спасти́ся душа́м на́шим.» (стихира на Хвалитех).
«В моли́твах Неусыпа́ющую Богоро́дицу/ и в предста́тельствах непрело́жное упова́ние/ гроб и умерщвле́ние не удержа́ста:/ я́коже бо Живота́ Ма́терь/ к животу́ преста́ви/ во утро́бу Всели́выйся присноде́вственную» (кондак праздника).